Mouse Guard’ın kutu seti elime ilk ulaştığında zarlarından tutun da gm screenine kadar birçok ürünleri hoşuma gitmişti ama en çok da yeni karakter kağıtlarını sevmiştim. Öncekine kıyasla çok değiştiğinden değil; çok da değişmedi zira ama ekledikleri ufak bir ayrıntıyla on ikiden vurdular: basit bir fare çizimi. Eğer isterseniz boya kalemleriyle karakterinizin nasıl göründüğünü üzerinde çizim yaparak gösterebileceğiniz bir çizim. Oyun öncesi karakter yaratma sürecinde boya kalemleri ile fare boyamak kimilerinin hoşuna gitmese de ben her oyunumdan önce mutlaka bir set kalem getiririm ve isteyen karakterini boyar. Ortaya bayağı da güzel şeyler çıktı
Karakter Kağıdı demişken, karakter kağıdı üzerinden sisteme biraz giriş yapmış olayım. İlk sayfanın ilk kısmında sırayla başlayıp yeni yazılarla devam edeceğim.
Name (İsim): İsimler eski moda İngiliz isimleri oluyor genelde. Kenzie, Sadie gibi. Kural kitabının arkasında hem erkek hem de kadın isimleri listesi mevcut. Oradan seçebileceğiniz gibi uygun gördüğünüz isimleri de kullanabilirsiniz. Hem Mouse Guard hem de Harry Potter sevgimi birleştirip Sirius Black diye bir NPC yaratmışlığım var. Ama doğaya bağlı hayvanlar oldukları için isimleri ve soy isimleri biraz Hobbitimsi olabilir. Ingrid Yeşilkovuk gibi.
Age (Yaş): Yaşam döngülerini insanlarla bir sayın. Çırak olarak Lockhaven’a on dört yaşından itibaren alınabiliyorsunuz. Muhafız olarak resmen kabul edilmeniz on sekizinizde oluyor. Ölene kadar hizmet etmeyi seçebilirsiniz, görevlerde çoktan ölmemişseniz tabii, ama genelde birçok muhafız fare altmışından önce emekli olmayı seçiyor.
Home (Memleket): Kendiniz bir yer yaratabilirsiniz ama halihazırda düşünülmüş güzel birçok kasaba ve şehir var. Harita üzerinden rastgele seçip özelliklerini kural kitabından okuyabilirsiniz. Geldiğiniz yere göre kişiliğinizin belirgin özellikleri, yetenekleri olabilir. Port Sumac bir liman şehri ve oradaki farelerin yaşamı suyla ve teknelerle iç içe geçiyor. Karakterinizi buna göre şekillendirebilirsiniz.
Bölgede genelde muhafız çıkaran ana sekiz şehir ve kasaba var; Lockhaven, Sprucetuck, Barkstone, Ivydale, Copperwood, Port Sumac, Shaleburrow, Elmoss.
Fur Color (Kürk Rengi): Kürkün rengi insan saçıyla bir tutulabilir. Kahverengi, siyah, sarı ve kızıl kürkünüz olabilir. Tonları değişebilir. Ama ne renk olduğunuz kaderinizi belirleyen bir etmen olabilir; bir grup fare arasında bir avcı en önce doğa içinde en çok sırıtanı seçer. Kızıl kürklü bir fare olarak yeşil bir çayırda dolanıyorsanız dikkatli olun. Baykuş çıkabilir, yılan gelebilir.
Guard Rank (Muhafızlık Rütbesi): Beş tane var; tenderpaw (çırak), guardmouse (muhafız fare), patrol guard (devriye muhafızı), patrol leader (devriye başı, lideri), guard captain ( muhafız kaptan).
Cloak Color (Pelerin Rengi): Muhafıza pelerini çıraklık dönemini tamamladığında Üstadı verir ve renginin kişiliğine atıfta bulunan sembolik bir anlamı vardır. Aynı renk başka bir farede başka bir özelliğe gönderme yapabilir. Mavi pelerin bir fareye sükunetini temsilen verirken birine de gökyüzü kadar engin hayalperestliği için mavi pelerin verilebilir. Pelerinin parlak renk olması da kürk rengi gibi dikkat çekici olursa sizi sıkıntıya sokabilir. Belki atılgan bir faresinizdir ya da Üstadınız sizden hoşlanmadığı için gidip yem olun istiyordur.
Parents (Ebeveynler): Muhafız olduğunuzda sık sık ailenizi ziyaret etme şansınız olmuyor ama onların yaşadığı yerde bir görev alırsanız görev sırasında onların evinde kalabilir ve ailenizden yardım alabilirsiniz.
Senior Artisan (Kıdemli Zanaatkar): Çırak olarak Lockhaven’a alındığınızda sizi önce bir Üstadın yanına vermeden önce bir zanaatkarın yanına yerleştiriyorlar. Yatkın olduğunuz zanaatlardan birini öğreniyorsunuz. Asıl işiniz muhafızlık ama hem muhafız hem de şifacı olabiliyorsunuz. Osmanlı dönemindeki padişahların bir de mesleklerinin olması gibi.
Mentor (Üstad, Kılavuz): Yıldız Savaşları’na birazcık aşinaysanız Üstad kavramı yabancı gelmeyecek. Üstadınız genelde yaşlı ve tecrübeli farelerden oluşur. Size savaşmayı, saklanmayı ve muhafızların görevlerini yerine getirmeyi öğretir. Muhafız olup olamayacağınıza karar veren ve pelerin renginizi belirleyen odur.
Friend (Dost): Yıllar süren mücadeleyi çekilir kılacak bir arkadaşınız olması büyük rahatlık. Kendinize bir arkadaş yaratıp oyun yöneticisine arkadaşınızla ilgili bilgi vermelisiniz. O da muhafız olabileceği gibi başka bir şehirde han işleten bir fare, Lockhaven’ın kiler görevlisi veya çocukluk arkadaşınız olabilir. Oyun sırasında uygun olursa arkadaşınızdan yardım da isteyebilirsiniz.
Enemy (Düşman): Onca zaman içinde dost edindiğiniz gibi düşmanlarınız da olur. Eğer yoksa yazık; pek kayda değer bir şey yapmamışsınız demektir. Düşmanınız da herhangi biri olabilir ve oyun sırasında size tuzak kurabilir veya rastladığınızda tartışmak zorunda kalabilirsiniz.
Bu kadar şirinken başka şirin bir fareden nefret etmek kolay olmasa gerek. 🙂 Gelecek hafta karakter kağıdının yeni çevirileri ile tekrar buradayım.
Devamını bekliyorum 😀