Wizarding World FRP vol.2 – Olmazsa Olmazımız Büyüler

Merhabalar.

Yazıya başlamadan önce, birçok insanın kafası anladığım kadarıyla geçen yazıda biraz karışmış, bu nedenle ufak bir bilgilendirme yapacağım.

Wizarding World FRP, bir rol yapma oyunudur. Şu an ben ve birkaç arkadaşın desteği ile kurallarını oturtuyoruz ve henüz tamamlanmamıştır. Ancak birçok konu temel anlamda belirlendiği için, bir yandan burada tanıtımı yapılmaktadır. İlgilenen ve soru soran herkese çok teşekkür ediyorum ama gördüğüm kadarıyla bazı insanların kafasında bunun bir bilgisayar oyunu gibi bir şey olduğu imajı oluşmuş. Dediğim gibi Wizarding World FRP, insanlarla yüzyüze ve mümkün mertebe bir masa etrafında oturarak oynanan bir rol yapma oyunudur. Daha fazla bilgi için rol yapma oyunları wiki sayfası burada.

Bugünkü yazıda, dünyanın olmazsa olmazı büyülerden bahsedeceğim. Sizlere tek tek hangi büyünün ne yaptığını değil, oyun içerisindeki dinamiklere göre nasıl kullanılacaklarını anlatacağım.

Harry Potter okumuş, izlemiş insanların bileceği üzere, büyü yapmak dünyadaki büyücüler için nefes almak kadar çok yapılan ve gerekli olan bir eylem. Pişen yemekleri karıştırırken bile asalarını kullanan büyücülerden oluşan bir dünyayı baz alan bu oyunda, büyüleri belli kurallara oturtmak oldukça zor bir iş. Birçok FRP oyununda olduğu gibi, burada da büyülerin zoru ve kolayı mevcut. Kimi büyü oldukça kolayken, kimi büyüler bazı büyücüler tarafından asla yapılamamakta ya da yapılmamaktadır.

Oyunda bunu bir sisteme oturtmak için, geçen yazıda anlattığım Karakter Kağıdı’nın sol kısmını kullanıyoruz. “Charm Level” denen bu kısım önceden bahsettiğim gibi, karakterin büyü yapma gücünü ve potansiyelini belirtmekte. Bununla eşleştirmek için, yoğun bir araştırma sonunda, her türlü Harry Potter kaynağında, yani gerek kitaplarda gerek filmlerde gerekse internette yazarın kendi yazdığı yazılar içerisinde geçen büyüler alındı ve her büyünün yapılabilmesi için gereken minimum gereksinimler belirlendi. Bu gereksinimler içerisinde “Charm Level” en önemli unsur olarak karşımıza çıkıyor. Her büyünün yapılabilmesi için sahip olduğu bir minimum Charm Level mevcut. Yani örneğin Charm Level olarak 6 isteyen bir büyüyü, Charm Level’ı 6 olan bir karakter yapabilmekte. Karakterin kendi seviyesinin üzerinde bir büyü yapması halinde, GM’in o an sunabileceği zorluklara ilaveten, doğrudan alacağı bir dezavantaj olacak.

Bu dezavantaj, karakterin büyüyü yapıp yapmadığını anlamak adına atacağı zara etkileyecektir. Örneğin kendi seviyesi 5 olan bir büyücü, Charm Level gereksinimi 6 olan bir büyüyü yapabilmek için (50-15) yani 35’in altına zar atmaya çalışacaktır. Aradaki seviye farkı başına, 15’lik bir dezavantaj gelecektir yani. Oyunun bu anındaki şartlara göre GM bu dezavantajı azaltabilir, arttırabilir. Aynı şekilde bu miktar ilerleyen zaman içinde de, oyun kurallarını iyice oturturken değişebilir.

Kendi “Charm Level”ının altında bir büyüyü yapmak için normal koşullarda karakterlerin bir zar atmasına gerek yokken, GM yine duruma göre çeşitli dezavantajlar sunabilir. Mesela normalde “Sersemlet” demek suretiyle yapılan ve nispeten basit olan “Sersemletme Büyüsü – Stupify”, karakterin bir şekilde konuşmasının engellenmesi halinde karakteri sözsüz büyü yapmaya zorlayabilir. Bu durumda Charm Level’ın tutup tutmadığının dışında başka etkenler de düşünülerek karakterin büyüyü yapması gerekmektedir. Örnek vermek gerekirse, Charm Level’ı tutmasına rağmen o anda sesi kısılmış olan karakterin bu büyüyü yapabilmesi için, GM karakterden “Concentration” zarı atmasını isteyebilir. Sözsüz büyü yapımının tam olarak nasıl ve hangi etmenlere göre yapılacağı henüz tam olarak belirlenmediği için, bu durumun ilerleyen zaman içinde değişebileceğini de önceden belirtmek isterim.

Charm Level aynı zamanda yapılan büyünün ne kadar güçlü olacağını da belirleyen bir etmendir. Yüksek Charm Level ile yapılan bir büyü elbette daha güçlü olacaktır. Aynı büyüyü yapan, farklı seviyelerdeki büyücülerin aynı büyüyü tamamen aynı şekilde yapmasını beklemek can sıkacağı için, yüksek seviyeli bir büyücünün aynı büyüyü daha güçlü şekilde yapması gerekmektedir. Büyünün etkilerine göre bu farkı açığa çıkarmak için, büyünün temel etkilerinin üzerine aradaki farka istinaden ilave etkiler olacaktır. Büyüleri tek tek incelemek oldukça zor, oyun içinde dinamiklerini dengelemek aynı şekilde zor; dolayısıyla henüz hangi büyünün ne etkileri olacağı, bu etkilerin ne kadar artabileceği gibi etmenler şu an tam belli değil. Ancak yeterince oturduğu zaman, buradan aynı şekilde yazacağım.

Charm Level iki büyücünün yapacağı düellolarda da önem teşkil etmekte. Örnek vermek gerekirse, Size büyü yapan birisinin büyüsünü, kendi kalkan büyünüzle tutmak isterseniz, kimin büyüsünün daha güçlü olacağı tartışılmalıdır. Bunu belirlemek adına, Örneğin Charm Level’ı 6 olan birisi size büyü yapıyor, siz ise Charm Level’ı 5 olan bir büyücü olarak bu büyüye “Protego” diyerek karşılık veriyorsunuz. Bu durumda iki karakterin de zar atması gerekiyor. Ancak büyüyü yapan kişi 60’ın altına zar atarken, kendini savunan büyücü olan siz 50’nin altına zar atıyorsunuz ve kimin daha çok kendi sınırının altına indiği kontrol ediliyor. Dolayısıyla Charm Level’ı 6 olan büyücü, karşısındaki kendisinden daha güçsüz olan size karşılık “10”luk bir avantaja sahip oluyor. Zarların karşılaştırılması ile, kalkan büyüsünün yeterli olup olmadığı ortaya çıkıyor.

Sözün özü, Charm Level aslen karakter kağıdında bizi en çok etkileyen etmenlerden bir tanesi olacak gibi gözüküyor. Son bir dipnot yapmak gerekirse, oyun hala geliştiriliyor. Değişebilecek şeyler olacaktır. İstediğimiz şey, olabildiğince dengeli bir oyun yaratmak ve bunu insanların oynamasını sağlamak. Her türlü soruyu yorumlarda sorabilirsiniz.

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere.

c7f27090c7958659d25b78e75e67aba4

 

Wizarding World FRP vol.2 – Olmazsa Olmazımız Büyüler” üzerine 2 yorum

  1. Bir önceki yazinizda traitlerden ve skillerden bahsetmistiniz. Traitleri dagitirken neye göre dagitmaliyim acaba. (Orn: dnd d6x4 en yuksek üçü toplanir)

    1. Merhabalar. Karakter kağıdının oluşturulmasına dair ayrı bir yazı yazacağım. Şu an tam net değil. Ancak şimdilik oyunlarımızda 10+(D100/2) yapıyoruz. GM’in tercihine göre, trait ve skill’lerde 3’er tane seçilerek işaretlenebilir. Onlara +10 daha veriliyor yani 20+(D100/2). Bu seçilenler, karakterin özellikle hangi yeteneklerde iyi olduğunu belirtmek için kullanılıyor. Ayrıca karakterin bütün skill ve trait’lerine zar atılarak karar verildikten sonra, toplam 4 tane, 2’şerden reroll hakkı var. Beğenmediklerine tekrar zar atabilir yani. Ama bu da GM’in inisiyatifine kalmış durumda. Siz kendi oyununuzda elbet başka türlü formülasyonlar da kullanabilirsiniz.

Ozan Ceberut için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir