Yaşayan Kule ve Rol Yapmak

Hazır Yaşayan Kule: Derin Sular, tüm yoğunluğuyla hayatımızda yer kaplıyorken, rol yapma oyunları ve rol yapma konusunda birkaç şey paylaşmak istiyorum.

Bugün YK’daki GM arkadaşlarımdan biri ile sohbet ederken ikimizi de rahatsız eden bir konu oldu. Oyuncular bazen karakterlerinin yapabildiklerini zarla kanıtlamak istiyorlar. Konu tırmanmak veya kilit açmak olunca doğal olarak zar atıyoruz ancak PC’ler ve NPC’ler arasında gerçekleşen beşeri ilişkileri zar atarak çözmeden önce oyuncuların rol yapmasını bekliyoruz. Adı üstünde rol yapma oyunu! Oyundan keyif alınabilmesinin ve kuralların zarla çözüldüğü mekanik bir masaüstü oyundan ayrılmasının yegane koşulu oyuncuların karakterlerini gerçekten canlandırıyor olmaları ve bunun için en büyük fırsat da bu beşeri ilişkiler oluyor. Bu sebeple oyundan aldığınız keyifi arttırmak için karakterinizi gerçekten ete kemiğe büründürmeye çalışın. Tüm iletişimlerinizi karakterinizin ağzından gerçekleştirmeye çalışın. Örneğin oyun sırasında karakterim tehdit ediyor demek yerine “başının vücudunun üstünde kalmasını istiyorsan söylediklerimi yap” diyin. GM zaten ilgili zarı atacaktır ve üstüne hoşuna gidecek bir tavrınız olursa rolünüzü ödüllendirecektir de.

İkinci ve daha önemli konu ise oyuncuların karakterlerinin ne yapması gerektiği konusunda kararsız ve değişken olmaları. Karakterim gerçekten kolayca yasaları çiğneyebilir mi, bir insana zarar verebilir mi, tehlike anında kaçar mı, gözüpek mi vs birçok soruya her oyunda tutarlı yanıtlar vermelisiniz. GM okuduğu karakter öyküsü ile oyunda karşılaştığı karakteri ister istemez karşılaştırır ve uygunluğunu kafasında değerlendirir. Hayatı boyunca münzevi yaşamış mal mülk peşinde koşmamış bir oyuncunun para için kolayca adam öldürmeye karar vermesi şüphesiz kötü bir hikaye oluyor. Ya da bir deliyi canlandırmadığından emin olduğumuz bir karakterin rasgele vandallık içeren hareketler yapması ve taleplerde bulunması yine GM’ler tarafından iyi karşılanmıyor ve izin verilmiyor.

Ayrıca gerçek anlamda kötücül olmak, insan hayatına en ufak saygı duymamak kolay şeyler değildir. Tam tersi aşırı iyi ve fedakar davranışlar da kolay değildir. Sonuç olarak karakterleriniz gerçekten kötücül veya epik şeyler yapmaya karar veriyorsa bunun için ciddi anlamda geçerli sebepler görmek istiyoruz. Bu manada açıkçası YK oyuncularının biraz rahat davrandığını söylemek isterim. Bu da biraz biz GM’lerin, biraz da oyunu herhangi bir GTA oyunu sığlığında oynamayı tercih eden bazı oyuncuların suçu. Lütfen yapmayın…

Kısaca biz öykü anlatıcılarınız olarak oyundan oyuna tutarlı karakterler çizen, kendi geçmişine ve yaşadıklarına saygı duyan, oyunda karşılaştığı PC ve NPC’leri doğrudan öldürülüp lootlanacak hedefler olarak görmeyen, biraz daha atmosferin ve hikayenin tadını çıkarmaya çalışan oyuncularla oynamaktan zevk alıyoruz.

Sevgiler, saygılar…